• Uitgever Charna Verheugen.

    Marcel Rob

Nieuwe werkwijze bij bezorgklachten CTR

HOLLANDS KROON “Elke krant die de lezer niet bereikt is er één te veel”, zegt Charna Verheugen, uitgever van BDU lokale media Noord-Holland, waaronder de CTR Hollands Kroon. “Onze uitgaves kunnen alleen maar succesvol zijn als ze de lezer bereiken.” Vandaag lanceert zij een nieuwe aanpak om de bezorging van de CTR te verbeteren. De trouwe lezers spelen daarin een cruciale rol.

In totaal worden wekelijks twee miljoen kranten afgeleverd bij de lezers. “Verspreiding is een specialisme. Daarom hebben we deze klus uitbesteed aan meerdere professionele organisaties”, legt Charna Verheugen uit. Ondanks deze forse investering merkt BDU media, net als andere uitgevers, dat het een grote uitdaging is om de kwaliteit van de bezorging op peil te houden. In tegenstelling tot de verspreiding houdt BDU media de afhandeling van bezorgklachten bewust in eigen hand. Daarnaast is de procedure om bezorgklachten te melden verbeterd. Op www.ctrhollandskroon.nl staat onderaan onder het kopje ‘bezorging’ een formulier waar iedereen eenvoudig een bezorgklacht kan melden. Charna: “Nieuw is dat je direct na het melden een e-mailbevestiging krijgt met daarin een link naar de digitale versie van de krant. Zo heb je toch direct toegang tot het lokale nieuws. Ook staat in die e-mail een overzicht van afhaalpunten voor de papieren krant. Een week na de klacht ontvangt de lezer nog een e-mail met de vraag of de krant nu wel bezorgd is.”

Dus: een bezorgklacht melden? Ga naar www.ctrhollandskroon.nl en klik onderaan op ‘bezorging’. Charna Verheugen: "Om de kwaliteit van de bezorging te kunnen verbeteren, hebben wij onze lezers hard nodig."